System ERGO Księga Handlowa (zobacz cenę) jest przeznaczony do prowadzenia pełnej księgowości w pojedynczej firmie jak i przez biuro rachunkowe.
System wspomaga i automatyzuje realizację wszystkie czynności związanych z prowadzeniem ksiąg handlowych wymaganych przepisami, poczynając od tworzenia planu kont, łatwego księgowania dokumentów, tworzenia zestawień wymaganych ustawą o rachunkowości, a kończąc na zamykaniu ksiąg rachunkowych i dokonywaniu rozliczeń z kontrahentami.
System jest w pełni sieciowy.
Podstawowe funkcje:
Komfortowe wykonywanie codziennych obowiązków
- Możliwość ustalić dowolny plan kont oraz prowadzić księgowość rejestrową,
- Wersja dla biura rachunkowego umożliwia obsługę dowolnej liczby firm,
- Kontrola bilansowanie się stron przy księgowaniu, zgodność netto, VAT i kwotę do zapłaty,
- Możliwość wykonanie rozliczeń już w momencie księgowania,
- Program spełnia wymogi stawiane przez Ustawą o rachunkowości.
Sporządzanie koniecznych deklaracji
- Możliwość prowadzenia ewidencji zakupu i sprzedaży VAT oraz automatycznie przygotowuje deklarację VAT-7 i VAT-7K,
- Automatyczne sporządzanie deklaracji CIT-2 lub PIT-5 z uwzględnieniem udziałów właścicieli.
Automatyzacja najbardziej pracochłonnych czynności
- Słownik wzorów dokumentów do automatyzacji księgowań,
- Możliwość jednoczesnego księgowania dokumentu na konta i do ewidencji VAT,
- Automatycznie tworzenie bilansu otwarcia na podstawie bilansu zamknięcia roku poprzedniego,
- W wersji dla biura rachunkowego - mechanizmy kopiowania wzorcowego planu kont, wzorów księgowań i programowalnych zestawień użytkownika na podstawie wcześniej przygotowanych szablonów,
- Automatyczne księgowanie z programu Faktury i magazyn zarówno na konta jak i do ewidencji VAT,
- Opcja automatycznego rozliczania na kontach rozrachunkowych po zaksięgowaniu według różnych kryteriów: zgodności kwot, zgodności wyróżnika księgowań,
- Mechanizm rozksięgowania na konta "piątek" na podstawie stałych bądź zmiennych proporcji.
Bogata gama zestawień oraz możliwość projektowania przez Użytkownika dodatkowych, indywidualnych zestawień
- Możliwość wykonanie wszystkich podstawowych zestawień, w tym wymaganych ustawą o rachunkowości,
- Zestawienie obrotów i sald w wybranym okresie czasu i dla wybranej grupy kont,
- Zestawienie księgowań na kontach głównych i pomocniczych w wybranym okresie czasu i dla wybranego przedziału kont,
- Bilans otwarcia,
- Dziennik dokumentów za dowolny okresie czasu,
- Uzgodnienie sald,
- Opcja wyszukiwane księgowań po kwocie, dacie, numerze dowodu i innych filtrach,
- Możliwość przygotowanie i wykonanie zestawień zaprojektowanych przez użytkownika, opcja ta pozwalają uzyskać między innymi: bilans, rachunek wyników i inne.
Ewidencja składników majątku firmy
- Ewidencja składników majątku trwałego: środki trwałe, inwestycje i wartości niematerialne i prawne,
- Wydruk miesięcznej i rocznej amortyzacji oraz wartości środków trwałych.
- Ewidencje przebiegu pojazdu wraz z podpowiedziami tras oraz wykonywanej czynności,
- Przekazywanie księgowań pomiędzy oddalonymi komputerami.